CAMPAGNE WAD THE F*CK

Gepubliceerd op 5 juli 2021 om 14:27

Initiatiefnemers Mijke Bos en Esther Leystra vragen met hun bewustwordingscampagne WAD THE F*CK aandacht voor het voorkomen van (zwerf)afval in het Waddengebied.

Aan de hand van een prikkelende fotoreeks roepen ze de consumerende fashionista’s op om stil te staan bij hun eigen consumptiegedrag en om letterlijk de handen uit de mouwen te steken. Dat houdt in: laten inzien dat het allemaal veel milieuvriendelijker kan door duurzamer te kopen. Dus ‘minder’, tweedehands en meer bij lokale winkels tegen een eerlijke prijs. Kortom, ‘Buy less, Buy good’. Ook vragen ze jongeren hun eigen afval gewoon netjes op te ruimen na een chilldag op het strand of in het park. ‘Want echt, zo moeilijk is het allemaal niet’, aldus Mijke en Esther. De boodschap wordt versterkt door vrijwillige bijdragen en samenwerkingen met bestaande initiatieven, organisaties, bedrijven en (lokale) winkels. Want juist die aansluiting vinden ze belangrijk. Ook hebben ze qua styling goed gekeken naar merken die bij hun verhaal passen. Zo is er onder andere gekozen voor de eco-vriendelijke tassen van Susan Bijl en het circulaire denim merk MUD Jeans. Website >>

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.