Ook in 2021 zijn er weer genoeg dingen te ontdekken. Hierbij enkele tips voor 2101 om je te inspireren en te kijken waar je focus zou kunnen liggen voor het maken van foto's.
Authenticiteit
Met alles wat er gaande is in de wereld, voelen mensen zich aangetrokken tot merken en fotografen die zich richten op het maken van meer herkenbare afbeeldingen door natuurlijke verlichting te gebruiken en minder retoucheren tijdens de postproductie. Als je deze trend in je foto's wilt gebruiken, probeer dan eerst spontane fotoshoots om te voorkomen dat je onderwerpen overdreven geënsceneerd of geposeerd lijken. Hoewel je omgeving netjes moet zijn, kun je een paar onvolmaakte elementen introduceren om het er echt en bewoond uit te laten zien.
Ondiepe scherptediepte
Scherptediepte is een fotografie-uitdrukking die verwijst naar hoeveel van de foto is scherpgesteld. Een geringe scherptediepte betekent dat je voorgrond helder is, maar dat de hele achtergrond wazig is. Deze fototrend helpt om het middelpunt van uw afbeelding te benadrukken en het verhaal te communiceren dat u probeert uit te beelden. Als u een fotograaf bent die een DSLR-camera gebruikt, kan een geringe scherptediepte worden bereikt door uw camera in te stellen op een laag F-stopnummer, waardoor er meer licht in de camera kan komen. Inclusiviteit Naarmate de samenleving een wending neemt naar meer politieke betrokkenheid, veranderen de beelden die we gebruiken om dat weer te geven. Dit betekent een nadruk op mensen met verschillende verhalen, achtergronden, huidskleuren, genderexpressie, lichaamstypes en vaardigheidsniveaus. Als je in je fotografie met modellen werkt, doe dan je best om de diversiteit te vergroten wanneer je kiest met wie je wilt werken.
Felle kleuren
De trend om levendige accentkleuren te gebruiken om een spannende (maar visueel samenhangende) compositie te creëren, zal niet snel verdwijnen. Dit gebruik van felle kleuren is vooral populair bij commerciële fotografie trends, food fotografie trends en product fotografie trends. Productfotografen houden ervan om bewust om te gaan met hun kleurgebruik, vooral als het gaat om het maken van een platliggende compositie. Wanneer je felle kleuren in je afbeeldingen brengt, kies dan tonen die passen bij het merk en de producten van je klant. Combineer meer kleurrijke elementen met minimalisme en zorg ervoor dat elk onderdeel dat u opneemt goed met elkaar zal samenwerken, zodat uw foto's niet overweldigend worden om naar te kijken.
Reactie plaatsen
Reacties